Iedereen die erbij was op het Maritime Awards Gala 2018 herinnert het zich nog wel. Drie jonge, getalenteerde mensen met gave ideeën die bijdragen aan verbetering van de operationele inzet van marine-eenheden. Maar er kon er maar één naar huis gaan met die felbegeerde Maritime RNLN Van Hengel-Spengler Award 2018. Kirsten Schmidt was de gelukkige!
Wat was je eerste gedachte na het winnen van de Maritime RNLN Van Hengel-Spengler Award?
“Wauw! De uitreiking was een heel bijzonder moment. Onbeschrijfelijk om in het bijzijn van zoveel mensen te horen dat je de prijs gewonnen hebt. Dat mijn afstudeerscriptie zoveel enthousiaste reacties en aandacht heeft gekregen is echt een kroon op het werk en alle tijd die erin zit.”
Heb je de winst gevierd? Zo ja, hoe?
“Deze award werd als eerste uitgereikt, dus op de avond zelf was er volop tijd om van de winst te genieten. Ik kreeg veel felicitaties en heb nieuwe contacten gelegd. Later hebben mijn Defensie collega’s van de afdeling Maritieme IT mij ook nog in het zonnetje gezet.”
Heb je actief gepromoot binnen je netwerk dat je de Maritime RNLN Van Hengel-Spengler Award hebt gewonnen?
“Ik heb het uiteraard gedeeld op mijn LinkedIn. De hoeveelheid reacties en profielbezoekers naar aanleiding van de winst was overweldigend! Ook binnen Defensie heeft het in het nieuws gestaan.”
Wat heeft het winnen van de Award je tot nu toe opgeleverd?
“Naast dat ik heel veel felicitaties ontvangen heb, heeft de naamsbekendheid van het project een flinke boost gekregen. Dit heeft onder andere geleid tot het geven van een lezing. Inmiddels loopt er ook een vervolgtraject. Een Maritime Award winnen is zeker een steuntje in de rug bij het realiseren van je innovatie!”
Wat kun je anderen die in aanmerking willen komen voor het winnen van een Maritime RNLN Van Hengel-Spengler Award adviseren?
“Neem de tijd voor je inzending, zodat de meerwaarde van je onderzoek er vanaf spat. Met een goede toelichting kan ook iemand die minder bekend is met het onderwerp zien wat jouw werk waardevol maakt. Ik heb de operationele waarde benadrukt; wat levert het de gebruiker op als mijn innovatie realiteit wordt.”